Ontdek Nijkerk!

Nijkerk is een fijne stad met een rijke historie en een groen randje. In 1413 verkreeg Nijkerk stadsrechten (door de Hertog van Gelre). In de 18e eeuw was Nijkerk een bloeiende stad met tabakshandel en nijverheid. Dat is nog steeds te zien aan het mooie historische centrum. Nijkerk ligt tussen de Veluwe met bos en heide en de oude polder Arkemheen met het randmeer en een vogelreservaat. Nijkerk is nog steeds een bruisende gemeente waar veel activiteiten en evenementen worden georganiseerd.

Nijkerk heeft een historisch centrum met diverse bezienswaardigheden in het centrum, maar ook in de directe omgeving. Houd je van winkelen? Als je ‘Rondje Nijkerk’ aanhoudt kom je langs alle winkels in de binnenstad. Voor de Kunst en Cultuurliefhebbers is er een speciale Kunst- en Cultuurroute samengesteld. Wij zijn er trots op dat we al meer dan 600 jaar stadsrechten hebben maar toch nog dat leuke dorpse gevoel bij veel mensen kunnen opwekken. Wat we in Nijkerk al lang wisten is sinds 2012 ook officieel geworden. Wij hebben de mooiste kerktoren van Nederland. Alweer een goede reden om onze mooie stad met een bezoek te vereren.

Fijn om te zien of te doen:
1. De beroemde witte Toren met carillon
2. Museum Oud Nijkerk
3. Havenkom
4. Plein met horeca en terassen
5. Galerie Polhus
6. Veel Rijksmonumenten aan de Langestraat
7. Klompenpad
8. Fietsen (fietsknooppunt route centrum 01 en 54)

Voor een overzicht van alle activiteiten in en rondom Nijkerk:
– VVV Nijkerk (in Boekhandel Roodbeen)
– UitinNijkerk.nl